Spojenie klasickej hudby a jazzu? Pre Lenku Molčányiovú nič nemožné. Nadaná flautistka a saxofonistka z Bratislavy vám svoj talent predvedie vo štvrtok 13. 8. na námestí pri Eurovea v rámci letného festivalu Viva Musica!, ktorého sme hrdým partnerom.
Lenkina cesta od klavíra k flaute
„Prvý dotyk s hudbou bol pre mňa klavír u babky. Moji rodičia, ktorí nie sú hudobníci, si všimli, že som si zaň rada sadala a skúšala hrať, tak ma prihlásili do ZUŠ. Avšak nie na vysnený klavír, ale na zobcovú flautu. Prijala som to, a to som ešte netušila, aké dobrodružstvo ma s týmto malým nástrojom bude čakať,“ hovorí Lenka Molčániyová.
Oplatilo sa. Dnes je čerstvou absolventkou štúdia jazzu na Vyššej odbornej škole Jaroslava Ježka v Prahe a má za sebou štúdiá zobcovej flauty vo Florencii i v Lipsku. V súčasnosti sa venuje viacerým hudobným žánrom, od starej a klasickej hudby po jazz, world music, pop či art rock, a tiež organizovaniu a učeniu na hudobných workshopoch „Za hranice s hudbou“. Svoje nadanie vám ukáže spoločne s huslistom Jánom Kuržliakom a klaviristom Milošom Bihárym na koncerte Lenka Molčányiová: Baroque Goes Jazz - Viva Musica! 13. 8. na námestí pri Eurovea, kde sa vám predstaví vlastnými aranžmánmi skladieb.

Koncert bude výzvou
„Na koncerte zaznejú skladby od barokových a jazzových autorov ako J. S. Bach, Henry Purcell, Claude Bolling či Oscar Peterson. Pripravila som aranžmány pre toto špeciálne nástrojové zoskupenie: zobcová flauta, husle a klavír. Mojou snahou je ukázať podobnosť a prepojenie medzi barokom a jazzom a zároveň moju vášeň k improvizácii. Program bude naozaj pestrý,“ prezrádza Lenka, ktorá je členkou progresívne jazzovej kapely Tibor Feledi Kairos Quintet, tria zobcových fláut „Chicas Del David“ a hosťuje v projektoch Jakuba Ursinyho.
Síce Lenka väčšinou vystupuje vo vnútri v rôznych kluboch, v lete však vždy odohrá niekoľko outdoorových koncertov, vďaka ktorým získa ďalšie skúsenosti. „Pre mňa, najmä v posledných rokoch hrania v jazzových kluboch, to bude úplne iný pocit hrať vonku, čo sa týka prepojenia s publikom či množstva impluzov z okolitého diania. Zvuk, akustika, vzdialenosť publika, prostredie a mnohé iné faktory ovplyvňujú samotných hudobníkov, ich nástroje či atmosféru koncertu. Odohrať koncert vonku na pódiu pri Eurovea so zobcovými flautami bude výzvou, no v tomto prípade bude základom dobré ozvučenie a samozrejme dobré počasie. Zároveň sa mi páči idea toho, že takýto koncert je pre všetkých, ktokoľvek sa môže pristaviť a počúvať. A človek nikdy nevie, koho svojou hudbou poteší,“ dodáva na záver Lenka.
