Preskočiť na obsah

Regal Burger pomáha zdravotníkom

Street food by Regal spája v Eurovea to najlepšie z bratislavskej street food scény. Pestrý výber chutí a kultúr z rôznych kútov sveta vo foodcourte na prvom poschodí sa teší priazni fanúšikov dobrého jedla od roku 2017. Návštevníci si môžu vybrať medzi ázijským pho bo z Pho, hovädzím pastrami z Barskde, ostrým Mexikom z Chilantro či exotickými indickými chuťami reštaurácie Punjabi Dhaba. Celému tomu kraľuje najrýchlejšie rastúci burger v strednej Európe Regal Burger, ktorý je na našom streetfoodovom trhu už sedem rokov. A práve Regal Burger spojil sily s týmito streetfoodovými reštauráciami, aby inicioval vytvorenie spoločného projektu #regalpomoci. O koncepte pomoci lekárom, zdravotným sestrám či záchranárom, ktorí si nemôžu zobrať homeoffice a každý deň neúnavne pracujú a pomáhajú pri boji s pandémiou, ale aj pri liečbe iných úrazov a ochorení sme sa porozprávali s CEO Regal Burger Jozefom Bardíkom.

 

Foto: Naľavo Jozef Bardík, napravo spolumajiteľ Regal Burger Jozef Kuzma. Zdroj: Regal Burger

 

Čo vás viedlo k spusteniu projektu Regal pomoci?

Od začiatku sme vedeli, že chceme pomáhať. Aj keď situácia spočiatku nevyzerala dobre a gastronomický segment zasiahla naplno, rozmýšľali sme, akým spôsobom vieme pomôcť jednak zdravotníkom, no aj bežným ľuďom, ktorí musia aj naďalej dochádzať do práce. Tak nám napadlo spojiť sily s našimi priateľmi z iných streetfood prevádzok a spustiť projekt #regalpomoci. Na začiatku sme sa vždy dohodli s jednotlivými nemocničnými oddeleniami - pri odovzdaní jedla sa snažíme dodržať prísne hygienické opatrenia, takže to nie je tak že niekto príde s jedlom len tak na oddelenie. Máme dohodnuté konkrétne oddelenia, o ktorých vieme, že takúto pomoc privítajú, a tým dodávame jedlo pravidelnejšie.

 

 

Tento projekt ste však postupne rozšírili aj na rozvoz všetkým zdravotníkom, ale aj obyčajným ľuďom?

Chceli sme túto pomoc rozšíriť, a preto si teraz jedlo môže objednať ktokoľvek na www.regalpomoci.sk. Lekári v prvej línii  majú možnosť zvoliť 100 % zľavu. Netreba na to žiaden kód, stačí len zaškrtnúť voľbu zľavy. Zatiaľ to nekontrolujeme a veríme, že to ľudia nebudú zneužívať. Snažíme sa pomôcť najmä tým, ktorí sú touto situáciou najviac zaťažení, teda infekčné oddelenia, JIS a podobne. Pre ostatných lekárov, ktorí sa venujú pacientom, ponúkame možnosť si objednať si s 50 % zľavou, čím zaplatia reštauráciám aspoň priame náklady na suroviny a rozvoz.

 

Kde sa zrodil tento nápad?

Inšpiráciou pre nás boli naši kolegovia z Banskej Bystrice, ktorí začali ako prví zásobovať miestne infekčné oddelenie jedlom. Veríme, že takáto pomoc zdravotníkom aspoň trochu zjednoduší život.

 

Prečo ste si ako primárnu “základňu” tohto projektu zvolili Eurovea?

Eurovea sme zvolili primárne z dvoch dôvodov. Prvým je náš koncept Streetfood by Regal, ktorý máme práve v Eurovea a pod ktorým združujeme viacero streetfoodových reštaurácii. Cieľom bolo mať čo najefektívnejší a najrýchlejší spôsob vyskladania objednávok. Druhým dôvodom bola aj dobrá poloha Eurovea v rámci Bratislavy.

 

Ako ste prispôsobili vaše služby po vyhlásení mimoriadnej situácie?

Okamžite sme prijali prísne opatrenia ako dôsledné používanie ochranných prostriedkov (rukavice, rúška) u našich zamestnancov či zvýšenú mieru dezinfekcie priestorov prevádzky. Takisto rozvozové spoločnosti, s ktorými spolupracujeme, prijali viacero podobných opatrení v podobe pravidelnej dezinfekcie áut či používaním ochranných pomôcok u svojich kuriérov. Plne si uvedomujeme vážnosť situácie a preto sa snažíme možné riziko eliminovať v maximálnej možnej miere.

 

Koľko objednávok do zdravotníckych zariadení ste už rozniesli zdarma, resp. iba za náklady?

Projekt sme rozbehli len pred nedávnom a zatiaľ sme zdravotníkom dodali približne 750 porcií jedla. Toto číslo každým dňom výrazne stúpa, z čoho máme radosť. Sú to najmä rôzne oddelenia Univerzitnej nemocnice Bratislava a Rooseveltovej nemocnice, ale napríklad aj Ústav verejného zdravotníctva v Bratislave, Banskej Bystrici a podobne. Veľmi by nám pomohlo, keby si cez túto službu objednávali aj ostatní zákazníci, najmä firmy, keďže nám to umožní rozumne rozložiť náklady, aby sme v tejto službe zdravotníkom mohli dlhodobo pokračovať.

 

Ako reagujú zdravotníci na tento druh pomoci? Dostali ste aj nejaké pekné, pozitívne reakcie?

Zdravotníci sú veľmi vďační za akúkoľvek pomoc a dostali sme množstvo pozitívnej spätnej väzby. To nás nabíja energiou pokračovať v týchto aktivitách aj naďalej.

 

Pomohli ste zdravotníkom ešte iným spôsobom?

Na začiatku krízy sme z vlastných zásob poskytli takmer 300 000 hygienických rukavíc z vlastných zásob pre potreby záchranných zložiek. Okrem toho sme na rôzne zdravotnícke kliniky či oddelenia zapožičali naše kávovary a v spolupráci s malými slovenskými pražiarňami ich pravidelne zásobujeme kvalitnou a čerstvou kávou.

Ďalšie články