Preskočiť na obsah

Kvalitné kožené outfity jedine z KARA

Pamätáte si na legendárnu koženú bundu, ktorú mal na sebe John Travolta v Pomáde? Či na Oliviu Newton John v čiernej koženej súprave? Dodnes sú to kultové outfity, ktoré nevyšli z módy. Koža je nadčasový kúsok, do ktorého sa oplatí investovať. Príďte sa o tom presvedčiť do butiku KARA na 1. poschodie, kde nájdete len tú najlepšiu kvalitu.

Je málo značiek, ktoré aj po rokoch dbajú na tradíciu a kvalitu a dokážu ponúknuť niečo nové. Jednou z nich je aj česká KARA Trutnov, ktorá zažíva renesanciu. Vznikla v roku 1948 a počas desaťročí sa jej sortiment rozšíril. Špecializujú sa nielen na kožené kabelky či doplnky, ale aj na tvorbu originálnych outfitov. V súčasnosti si prešla premenou a redizajnom, o ktorú sa postaral nový kreatívny riaditeľ Jan Černý.

Kúsky, ktoré sa dedia

Jeho prvá ucelená kolekcia pre KARA priniesla svieži vánok, ale zároveň nadviazala na storočnú tradíciu. Jej dedičstvo je podľa Jana Černého postavené na základoch prírodných materiálov a poctivého remesla. Preto si vybral element kameňa, ktorý je symbolom odolnosti, pevnosti, sily i stability. Stavia tak značku na jej pevných, kamenných základoch.

„Mojím najväčším cieľom v KARA je vytvoriť nadčasové kúsky dámskeho i pánskeho šatníka. Kožená bunda by sa v rodine mala dediť z matky na dcéru a z otca na syna,“ vysvetľuje kreatívny riaditeľ Jan Černý. V kolekciách tak môžete nájsť klasické čierne alebo hnedé kúsky, ktoré osviežil energickou žltou či ďalšími citlivo zvolenými farbami, ktoré pútajú pozornosť.

Líšia sa kvalitou

„Koža je krásny prírodný materiál a má množstvo možností. Môžem použiť mäkkú, jemnú, skoro elastickú kožu alebo hrubú, patinovanú. Vybrať prírodné hnedé odtiene alebo nechať kožu zafarbiť do ostrých farieb. Baví ma tá škála možností, s ktorou môžem pracovať. Počas navrhovania myslím od začiatku na to, aby produkt slúžil veľa rokov a tomu sa snažím prispôsobiť i dizajn,“ približuje prácu s kožou Jan Černý.

KARA sa však od ostatných fast fashion reťazcov líši hlavne svojou kvalitou, ktorá je na tej najvyššej úrovni. „Existuje niekoľko typov usní (koží) rôznej kvality. Predstavte si, že rozstrihnete useň, ktorá má hrúbku napríklad pol centimetra. Najlepšia a najkvalitnejšia je vrchná časť, ktorú používa práve KARA. Koža je perfektne odolná a je nemožné ju roztrhnúť. Potom sú tu ale stredné časti usne, ktoré sa odsekávajú od tej vrchnej. To sú oveľa menej kvalitné typy, ktoré používajú fast fashion reťazce, kvôli nižšej cene. Tieto spodné vrstvy sa drobia, môžu sa trhať ako papier a musia sa chemicky lakovať, aby sa vytvoril falošný pocit, že sa jedná o vrchnú časť usne,“ vysvetľuje rozdiel Jan Černý.

Koža je najviac udržateľným materiálom

V časoch, keď sa viacero svetových módnych domov odkláňa od používania pravých kožušín, je aj pre KARU dôležitá téma udržateľnosti.

„Stále si kladiem otázky tipu, či je možné skĺbiť kožu s udržateľnosťou, alebo či je práca s koženými materiálmi udržateľná. Osobne si myslím, že dôležité sú informácie. Musíte vedieť, odkiaľ koža pochádza a či sa so zvieratami dobre zaobchádza. Pretože finálny produkt potom slúži desaťročia. Práve preto je pre mňa koža najviac udržateľným materiálom,“ vysvetľuje svoj pohľad kreatívny riaditeľ.

Keby si mohol vybrať jeden kúsok, ktorý by mali mať všetci vo svojom šatníku, tak by ním bol práve nadčasový hnedý trenčkot. My sa k nemu pridávame. Do kože sa oplatí investovať. Outfit vďaka nej vypadá skvele a dodá mu niečo naviac.

Ďalšie články